De do’s en don’ts van kantoorbenodigdheden

kantoorbenodigdheden

Ziet jouw bureau eruit als een hamsterparadijs? Ben je voortdurend op zoek naar die ene pen? Dan lijkt het tijd voor een grote schoonmaak van de kantoorbenodigdheden. Maar voordat je alles in de prullenbak gooit, zijn hier een paar do’s en don’ts om je te helpen de rommel te sorteren.

Doen: Regelmatig opruimen. Niet doen: Alles bewaren voor het geval dat

De eerste stap bij het opruimen van kantoorbenodigdheden is regelmatig opruimen. Probeer minstens één keer per jaar een grote schoonmaak te houden en elk seizoen een kleinere schoonmaak. Zo voorkom je dat jouw kantoor te rommelig wordt. Vraag jezelf bij het uitzoeken van jouw spullen af of je ze echt nodig hebt. Zo niet, doe het dan weg. Het is misschien verleidelijk om alles te bewaren “voor het geval dat”, maar de kans is groot dat je het willekeurige assortiment paperclips en Post-Its nooit zult gebruiken. Dus bespaar jezelf wat ruimte en bewaar alleen wat je weet dat je zult gebruiken.

Doen: Creatief zijn met opbergoplossingen. Niet doen: Laat je bureau een dumpplaats worden

Als je eenmaal hebt opgeruimd, is het tijd om creatief te worden met je opbergoplossingen. Een paar eenvoudige opberghacks kunnen het verschil maken om jouw kantoor georganiseerd te houden. Gebruik bijvoorbeeld een lege tissuedoos als potloodhouder of gebruik magneten om losse paperclips te ordenen. Dit soort spullen kun je gemakkelijk bestellen bij bijvoorbeeld dutchlabelstore.nl. Er zijn ook veel stijlvolle opbergproducten op de markt om de ruimte netjes te houden. Welke opbergoplossingen je ook kiest, zorg ervoor dat ze voor jou werken en dat jouw bureau geen dumpplaats wordt voor al jouw kantoorbenodigdheden. Een beetje organisatie kan er al voor zorgen dat de ruimte schoon en rommelvrij blijft.

 

Een schoon en georganiseerd kantoor is een productief kantoor. Maar als je bureau lijkt op het onze, dan is het waarschijnlijk toe aan een serieuze opruiming. De sleutel is om regelmatig op te ruimen en creatief te zijn met opbergoplossingen. Met deze eenvoudige tips kunt kan jouw kantoor het hele jaar door opgeruimd en productief houden.

Bron: www.dutchlabelstore.nl

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.